Kāpēc digitālā piekļūstamība ir svarīga tavam uzņēmumam?
Publicēts: 2024. gada 24. oktobris
Uzņēmuma digitālā vide mūsdienās ir galvenais komunikācijas kanāls, kas nosaka to, kā klienti atrod pakalpojuma sniedzēju, sazinās ar to un pieņem lēmumus par sadarbību. Tā kā digitālo pakalpojumu skaits ir ļoti pieaudzis un tehnoloģijas kļuvušas par ikdienas pamatvajadzību, nevis ekstru, uzņēmumiem ir pienākums nodrošināt pakalpojumus tā, lai visi tos varētu izmantot.
Digitālās piekļūstamības prasības kļūst aizvien stingrākas. Tas atspoguļo gan taisnīguma, gan ekonomikas, gan mūsdienu sabiedrības pamatvērtību principus. Iepriekš vadlīnijas (piemēram, WCAG 2.1 un EN 301 549) bija veidotas ieteikuma formā. EAA (European Accessibility Act) tās pieprasa kā obligātas — tātad piekļūstamībai vairs nav tikai ieteikuma raksturs, bet tā ir kļuvusi par juridisku prasību.
Taču likuma ievērošana ir tikai viens aspekts, kas būtu jāņem vērā pakalpojuma sniedzējiem. Digitālās piekļūstamības risinājumi sniedz uzņēmumam arī ļoti konkrētus biznesa ieguvumus.
Paplašināts tirgus
Pasaulē vairāk nekā miljards cilvēku dzīvo ar funkcionāliem – redzes, dzirdes, kustību vai kognitīviem traucējumiem. Latvijā tādu ir simtiem tūkstošu. Ja jūsu mājaslapa vai lietotne nav piekļūstama un lietojama ikvienam interesentam, ir risks gluži vienkārši zaudēt klientu.
Pielāgojot saturu uzņēmums aptver plašāku auditoriju, reizē digitālo vidi padarot ērtāk lietojamu. Vienkārša valoda, labs kontrasts un skaidra navigācija noder gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, gan visiem, ar konkrēto nozari nesaistītajiem klientiem, gan tiem, kas par pakalpojumu interesējas ikdienas steigas nomākti.
Uzlabots SEO
Digitālā piekļūstamība uzlabo arī meklētājprogrammu optimizāciju. Google un citas platformas dod priekšroku tīmekļa vietnēm, kas ir strukturētas, ar secīgiem virsrakstiem, alternatīvajiem tekstiem un loģisku saturu.
Tas nozīmē, ka digitālais saturs ir piekļūstams ne tikai visdažādākajiem klientiem, bet arī veicina jūsu uzņēmumu atpazīstamību interneta pārlūka meklēšanas rezultātos, palielinot organisko apmeklētāju skaitu.
Spēcīgāka reputācija un zīmola vērtība
Mūsdienu patērētāji arvien biežāk izvēlas uzņēmumus, kas domā par ilgtspēju un iekļaušanu. Digitālā piekļūstamība ir ļoti konkrēts veids, kā parādīt attieksmi pret saviem klientiem. Tas liecina par drošu vidi, uzticamību, lojalitāti un veido pozitīvu tēlu sabiedrībā.
Uzņēmums, kas domā par piekļūstamību, apliecina, ka tas rūpējas par katru klientu.
Drošība un atbilstība likumam
No 2025. gada uzņēmumiem un iestādēm būs obligāti jāievēro WCAG 2.1 vadlīnijas. Neatbilstība var nozīmēt sankcijas, reputācijas riskus un juridiskas problēmas. Savukārt atbilstība sniedz drošību un mieru par to, ka jūsu uzņēmuma digitālā vide ir sakārtota un atbilst likuma prasībām.
Digitālā piekļūstamība kā iespēja
Secinājums — digitālā piekļūstamība nav tikai Eiropas savienības obligātā prasība, tā ir arī stratēģisks ieguvums. To ievērojot, tiek aptverts jaunus tirgus, uzlaboti tīmekļa vietnes atpazīstamība pārlūku meklētājos, tiek stiprināta uzņēmuma reputācija klientu vidū un samazināti riski.
Uzņēmums, kas iegulda digitālajā piekļūstamībā, investē savā nākotnē – tas kļūst redzamāks, uzticamāks un drošāks.
Jautājums tikai viens — vai jūsu digitālā vide ir pilnībā piekļūstama jūsu klientiem?
👉 Sazinies ar mums un saņem profesionālu piekļūstamības novērtējumu.